Rehabilitant

Rehabilitant Kraków

Marcin Potakiewicz, rehabilitant – Kraków, Gabinet Fizjoterapii i Masażu Fizjoekspert, ul. Zarzecze 124 a, Centrum Sportu Bronowianka. Marcin to przede wszystkim osoba, która stawia na ciągłe dokształcanie i zdobywanie nowych umiejętności. Świadczy o tym szereg odbytych kursów i szkoleń z zakresu rehabilitacji i fizjoterapii, w tym różnych technik terapeutycznych. W gabinecie Marcina Potakiewicz pracuje również Katarzyna Waszkiewicz – fizjoterapeutka z wykształcenia oraz pasjonatka zdrowego ciała. To zespół, który nie poprzestaje na laurach, stale się doskonali i rozwija.
Metody rehabilitacji stosowane w gabinecie Fizjoekspert

Poniżej przedstawiamy skrótowy opis stosowanych w naszym gabinecie metod rehabilitacyjnych:

• Metoda dr Ackermanna – polega na manualnym leczeniu kręgosłupa, bardzo dokładnie bada się przestrzenne ustawienie kości kręgosłupa. Każdy ucisk w terapii Ackermanna jest dokładny i precyzyjny, z nastawieniem na konkretny efekt. Bardzo ważna w stosowaniu tej metody jest doskonała znajomość anatomii. Fizjoterapeuta bada palcami kręg po kręgu, odblokowuje dokładnie te kręgi, które powodują ból.
  • Metoda McKenzie – stosowna jest przy dyskopatii oraz innych zaburzeniach mechaniki kręgosłupa. Polega na starannie dobranych ćwiczeniach oraz terapii manualnej. W rezultacie uczymy pacjenta samodzielnego przeciwdziałania bólom kręgosłupa.
  • PNF – to metoda przyjazna dla pacjenta, polega na pracy z ciałem bez bólu, z nastawieniem na konkretne cele i sukces. Jest to metoda stosowana po silnych złamaniach, amputacjach, zawałach oraz udarach. Istotną rolę odgrywa tu podejście do pacjenta jako całości. Fizjoterapeuta obserwuje reakcje ciała pacjenta i do niego dostosowuje kolejne ćwiczenia, nie robiąc nic na siłę. Pacjent sam uczy się kontroli ruchu oraz bezpiecznych ćwiczeń. Stopniowo wykonywane są coraz trudniejsze ćwiczenia, sprawiając, że w naturalny sposób pacjent powraca do aktywności ruchowej.
  • Terapia tkanek miękkich – to terapia polegająca na likwidacji punktów spustowych. To punkty, które są bolesne pod wpływem ucisku, swoiste ośrodku bólu, z których ból promieniuje na sąsiednie obszary. Likwidując punkty spustowe terapeuta obniża napięcie tkankowe, co pacjent odczuwa jako znaczną poprawę. Terapia tkanek miękkich daje bardzo dobre rezultaty i znacznie poprawia samopoczucie pacjenta.
  • Taping – stosowany jest przede wszystkim w przypadku dolegliwości stawowych oraz mięśniowych. Polega na oklejaniu ciała specjalnymi plastrami. Metoda ta często jest stosowana przez sportowców, np. siatkarzy. Bazuje ona na kinezjologii oraz właściwościach samo regeneracyjnych organizmu. Plastry oddziałują na mięśnie, stawy, układ limfatyczny i nerwowy, tym samym zmniejszając uczucie bólu.
  • Elektroterapia – za pomocą elektrod umieszczonych na skórze pobudza się wybrane partie mięśni do skurczu. Metodę tę stosuje się, aby przywrócić utracone funkcje mięśni. Elektrody poprawiają krążenie, zmniejszają obrzęki oraz szybko rozgrzewają mięśnie. Są dobrym wstępem do kolejnych kroków w rehabilitacji.